Strona 1

Tuesday, May 27, 2014

MEMORIAL DAY

Dzisiaj, 26.V mielismy swieto narodowe. Swieto Pamieci Narodowej czyli Memorial Day. W wiely miejscowosciach odbywaly sie parady. Wybralam sie na takowa parade w swojej "wiosce" (nie  ma praw miejskich, ale liczy ponad 40 tys. mieszkancow). Bylam na niej po raz pierwszy. Pogoda nam dopisala. Bylo cieplo i slonecznie. mam nadzieje, ze tak juz bedzie dluzej.
Ale wracajac do parady.....Siedzac z dziecmi na krawezniku, skojarzyla mi sie ta parada z 1-szo majowa parada z mojego dziecinstwa. Zabraklo tylko kiermaszu ksiazek i stoisk z durno-stojkami poparadzie. Narobilam cala mase zdjec, ale postaram sie was nie zanudzic i zmniejszyc znacznie ich ilosc.

Parade rozpoczely samochody policyjne
 
Za nimi szli weterani
Stare i nowe samochody wojskowe


Samochody historyczne
Nie moglo zabraknac szkockich dzwiekow
Jesli sie nie myle byly az trzy orkiestry z kobzami. Szkockiej muzyki wystarczy mi juz na caly rok :-)
Kiedys New Jersej bylo stanem farmerow. po farmach pozostaly juz tylko stare samochody I wspomnienia.
A to orkiestra deta z lyceum
Nie zabraklo tez zuchow i harcerzy
Kolejny eleganci w spodnicach
Cheerliderki
Pomimo tego, ze Sayreville to wioska, ale moze sie poszczycic dobrze zaopatrzony pogotowiem ratunkowym i straza pozarna. Wiekszosc pracownikow pogotowia i strazy to ochotnicy, ale trzeba przyznac, ze sa niezli w tym co robia.
Jedna z nielicznych juz karetek pogotowia z lat 50-tych. 

A to juz bardziej wspolczesna karetka i lepiej wyposazona.
Strazacy


A oto i "smietanka" wiejska czyli major Kennedy O'Brien (ostatni) i posel do stanowego parlamentu J. Wisniewski (najwyzszy w okularach slonecznych)
 
Pogoda dopisala i moje dziewczynki mialy radoche. Moze w nastepnym roku znowu sie wybierzemy?


Thursday, May 22, 2014

KARTKI DLA NAUCZYCIELI

 
Po drodze zawieruszyl mi sie post, ktory powinnam wstawic pod koniec stycznia.
 
W szkole moich dzieci rozpoczyna sie Tydzien Szkoly Katolickiej (Catholic School Week). Jest to specjalny dzien zarowno dla dzieci, nauczycieli jak i dla rodzicow. W tym czasie kazda zainteresowana osoba moze wejsc na teren szkoly i uczestniczyc w zyciu szkoly. Mozna zajrzec do klasy, posluchac czego ucza sie dzieci. Dzieci zas jednego dnia moga przyjsc bez mundurkow, drugiego maja projekcje filmu, a trzeciego dnia maja zawody miedzyklasowe. W piatek zas jest Dzien Nauczyciela. W tym roku pani dyrektor poprosila kazdego ucznia o zrobienie kartek dla swojego nauczyciela. Ma to byc niespodzianka. Mamy klasowe maja je powiesic na drzwiach podczas porannego apelu. 
A oto co moje dziewczyny zaniosly juz do szkoly.

Kartka pierwszoklasistki Karoliny:
 I tekst napisany dla pani

 Kasi bardzo sie spodobala kartka z jabluszkiem, wiec powstala siostra blizniaczka dla pani z 5-tej klasy
 Tekst wymyslony jest przez moja corke. Bardzo mi sie podoba.
 Zanim powstala poprzednia kartka, Kasia juz wykanczala inna. I tym sposobem jej nauczycielka dostanie dwie kartki.

 Klasa wytypowala Kasie do zrobienia kartki klasowej dla nauczycielki plastyki i gimnastyki. I oto takie cudo powstalo z rak mojego dziecka.

Tekst w srodku jest rowniez autorstwa mojej piatoklasistki.
Tinker Bell has fairy dust,
But the teacher lots of trust!
Tinker Bell flies around,
But a teacher has love on the ground!
Nie przypuszczalam, ze rosnie mi poetka w domu.

Wednesday, May 21, 2014

GRZYBY PO DESZCZU

W tym roku pogoda wyjatkowo nam nie dopisuje. Nie pamietam, aby przez te moje 18 lat pobytu w Stanach, kiedykolwiek musialam nakladac rano swetry i czasami wlaczac ogrzewanie. Pomieszalo sie cos tej pogodzie.
Ale wracajac do grzybow. W piatek wracajac do domu, na trawniku na terenie szkoly, w ktorej pracuje znalazlam cala "hodowle"pieczarek. Nie wytrzymalam i musialam zrobic pare zdjec. Grzyby byly ogromne.


 
Dla porownania, na jednym z nich polozylam plyte CD, taka normalna plyte nie mini. Gdybym byla pewna, ze sa to jadalne pieczarki, mialabym super obiad na dwa dni :-)
 


Friday, May 9, 2014

KONIEC ROKU SZKOLNEGO

Smiesznie to brzmi. Jest poczatek maja, a ja pisze o koncu roku szkolnego. Ale taka jest prawda. Moje dzieci, jutro, ida po raz ostatni w tym roku szkolnym do polskiej szkoly. Nie moge uwierzyc, ze minelo to tak szybko minelo. 30 sobotnich spotkan i koniec.
Jako mama klasowa w klasach u obu dziewczynek, zrobilam prezenty od klas i zamiast kupowac kartki, zrobilam je.
Kartka dla pani z szostej klasy

Kartka dla pani z pierwszej klasy
A te karteczki to indywidualne kartki od moich dziewczynek. Dwie jednakowe, aby sie nie klocicly.
 Dwie jednakowe, aby sie nie klocicly.